foto gallerij

Op verzoek van een aantal bewoners vandaag "Sjoelen met een snack"

We hebben veel gelachen, en toch hebben sommigen echt fanatiek gespeeld. Het was tijdens de halve finale maar een verschil van 2 puntjes. In de finale toonde Mies zich de meest fortuinlijke kandidaat door met haar laatste schijf nog eens te scoren. Atie zat haar op de hielen en was een sportieve tweede, zij overhandigde Mies haar prijs. We hadden ook lekkers en George gaf op het laatst nog een rondje.
Het was dus niet vreemd dat een ieder het reuze naar zijn zin heeft gehad. Er werd dan ook meermaals gevraagd om het vaker te doen. Maar als je dit wekelijks ga doen is het op de duur niet leuk meer, dus het bestuur zal kijken of we eens in de 3 á 4 maanden zo'n sjoel competitie kunnen organiseren.

zie ook de video's: klik hier voor de 1e   en   klik hier voor de 2e   en   ook de 3e.
Let op ze staan in een "loep" dus gaan oneindig door.

Lekker smullen van de oliebollen en keuvelen met onze buren en kennissen.
Onder het genot van een warme glühwein of chocomel met slagroom.

Deze keer meer foto's van het "personeel" dat alles verzorgde.
We missen Esther, maar die maakte waarschijnlijk de foto's    ;-)

video zien? klik hier

Woensdag 6 december.

Kerst Bingo 🎄 was Super Gezellig!!!

We hebben veel gelachen.

Er waren feestelijk verpakte prijzen te winnen

Met natuurlijk een pauze om wat te drinken te halen en te kletsen met elkaar.

Donderdag 23 november 2023

Dat de deelnemers van de groepen (activiteit) bevriend raken is wel te zien. Eén is er obergrootmoeder geworden en viert dat op de koffiecorner. Wat is er nou leuker om deze superleuke gebeurtenis samen te vieren. (P.S. ook dingen waar je mee zit kunnen met z'n allen gedeeld worden).

Dinsdag 21 november was het weer reuze gezellig bij het kaarten. Heeft u vragen of wilt u informatie, onze vrijwilligster Ria geeft antwoord. Zij begeleid het jokeren, zorgt voor de koffie etc., en bekijkt de totaalscores want elke week is er een dag winnaar die een attentie krijgt, .

Jan zou wel willen klaverjassen, maar daar moet je met z'n vieren voor zijn, dus doet hij voorlopig mee met jokeren.
Dus, wil je klaverjassen, zelfs al kun je het niet zo goed, kom eens kijken. Al doende leert men.
Elke dinsdag middag vanaf 13:00u. 't Huisje is een half uur van te voren open.

Vrijdag 29 september 2023

Vandaag weer een "gewone"' themadag. al vroeg in 't huisje (11u30) want onze printer is stuk en er zou een nieuwe bezorgd worden vanaf 11u15 en uiterlijk 14u45. Nou mooi niet dus. Om 16u30 was hij er nog niet.
Maar de bewoners waren er wel. Vanaf 13u45 kwamen ze binnenlopen voor deze "Sjoel dag, extra luxe".

Het voordeel was wel dat de bezoekersruimte al vroeg (12u30) compleet "omgebouwd" was. We vroegen ons wel af of de mensen door de regen zouden worden tegengehouden, want er viel toen net een hoosbui....
klik hier:

Maar al met al hebben de mensen, die wél kwamen, een reuze gezellige middag gehad. In de pauze hebben we lekker zitten keuvelen en snacken. Kip nuggets, bami hapjes, mini frikandel en bitterballetjes en kaas soufflés met verschillende sausjes. Natuurlijk ook wat lekkers te drinken er bij. een van de bezoekers gaf nog een rondje, dat werd in dank aanvaard. Daarna zijn we met veel enthousiasme weer aan "de bak" gegaan.
De middag zou om 16u00 afgelopen zijn maar toen moesten de winnaars van de twee groepen nog tegen elkaar strijden.  De winnaar koos voor de fles advocaat als prijs.
Iedereen heeft meegeholpen met de vaat en het terugzetten van de tafels. Dames hartelijk dank daarvoor.

Nog twee korte "actie" flitsen zien?  Klik hier voor   ,,,,1,,,,   &   ,,,,2,,,,,

Vrijdag 25 augustus... ons 45 jarig jubileumfeest.

We hebben al dagen lopen duimen draaien dat de weersgoden ons gunstig gestemd zouden zijn. Want zeg nou zelf, een BBQ inpandig? Dat is toch niet leuk meer. dan hadden we de party tyent in de tuin op gezet en konden de mensen zich verdelen over 3 ruimtes, terwijl onze BBQ koks dan buiten, voor de deur, onder een zel het vlees zouden klaar maken en de vrijwilligers het uit zouden moeten serveren. want er zou geen ruimte om heen en weer te lopen zijn. Maar nood breekt wetten toch? je gaat al dat lekkere vlees etc. niet weggooien.

MAARRR.... vrijdagmorgen waren we hoopvol gestemd, het werd lichter en lichter. Om 1 uur zijn we begonnen om de party tent op het pleintje te bouwen. daarna alle tafels naar buiten en zo schikken dat er overal nog rondgelopen kon worden. aan elke tafel 4 stoelen. ook hadden we nog 2 statafels, maar daar heeft achteraf gezien eigenlijk niemand gebruik van gemaakt. Alle stoelen uit het huisje waren niet genoeg, gelukkig stonden er ook nog in de berging. Ook toen nog niet genoeg. Esther herinnerde zich dat ze in de opslag nog een doos nieuwe stoelen heeft gezien. dus de mannen er heen en ja hoor daar stonden nog. We hebben tafels geleend van enkele bewoners en alles toen met vrolijke blauwwit geblokte tafelkleedjes opgevrolijkt. één van de mannen is op de ladder geklommen om slingers op te hangen. Om het drinken koud te houden hadden we een stel koelboxen van die en gene geleend.

Om half vier kwam slager Groeneveld bakken met vlees, salades, stokbroden, sauzen, bordjes met bestek en 2 BBQ's brengen. zodoende konden wij de tafels opmaken. om vier uur kwamen de eerste mensen "binnendruppelen". Het werd steeds mooier weer en er kwam een vrolijk zonnetje. Wat hebben we geboft!
In het begin is er tafel voor tafel uitgenodigd om van al het lekkers te komen halen, maar halverwege zijn we er toch toe overgegaan om het vlees rond te delen.

De muziek (2 muzikanten met gitaar) kwam om half vijf en speelden tot half zeven. om de middag af te sluiten hebben we lekker ijs uitgedeeld. De mensen hebben het goed naar hun zin gehad en complimenteerde ons want het vlees was van zulke goede kwaliteit en smaak (dat vertelden ze ons in geuren en kleuren toen ze huiswaarts gingen), maar dat compliment geven we bij deze door aan slager Groeneveld. velen vroegen ook of we het nu vaker gaan doen, zo fijn vonden ze het.

Ook de vrijwilligers (7 dames en 2 heren) hebben het een leuke dag gevonden, ze waren bekaf, maar heel voldaan. Zonder hen hadden we het niet geklaard. Nog een extra bedankje voor de BBQ-koks die helemaal uitgerookt werden, en met brandende ogen hun taak volbrachten.
Vrijwilligers allemaal geweldig bedankt.

De pindasaus werd warm aangeleverd door de slager in een elektrische "heksenketel" klik hier

er zijn ook tafels tegen elkaar geschoven omdat de mensen graag bij elkaar zitten. klik hier voor een flits

We hebben diverse felicitaties ontvangen, o.a. dit prachtige kunstwerkje. We zullen het koesteren.

Arthur en zijn broer zorgde voor een muzikale achtergrond. klik hier

Iedereen kon nemen waar hij trek in had, sommigen namen vier porties, maar er waren er ook die wel 7 porties op konden. we zijn blij dat iederen genoten heeft. Voor de laatste sfeerbeelden, klik hier

Iedereen bedankt voor de gezellige middag want de sfeer maken we met zijn allen.

Thema dag juli 2023

Ondanks het slechte weer in de dagen er voor en er na, hadden we op vrijdag goed vaar weer.
Geen bloedhete temperatuur en ook geen hoosbuien. Wel wind, maar dat mocht de pret niet drukken.

We hebben verzameld in ons trefpunt om de administratie te regelen en met de bedoeling om gezamenlijk naar molen de Walvisch te lopen. Maar een aantal mensen gaf aan: "wij lopen niet zo vlug dus we gaan alvast.".

Bij de molen hebben we opnieuw verzameld, want de mazelaars die een Rotterdampas hadden konden die laten scannen gingen het eerst naar de balie. Helaas viel een van de deelnemers waardoor 3 van de begeleiders aan wal bleven. Ze is door de molen gehaald door het ziekenhuis en helemaal in orde verklaard. pak van ons hart. Na de vaartocht zijn we met de gehele groep teruggelopen. en dan blijkt dat een grope van 22 mannen en vrouwen (waarvan vele met rollator) best een lange colonne lijken. om enig idee te geven. De de eerste rij wandelaars gingen de brug al op op de dam terwijl de achterste rij net de brug bij de korte haven pas overkwamen. Schiedammers zullen wel gedacht hebben.

In ons trefpunt 't huisje hebben we nog gezellig een "after party" gehouden. Uitrusten van de wandeling en alle ervaringen van die dag. Wat drinken, wat knabbelen en heel veel kletsen ;-)
Gelukkig hebben een aantal deelnemers in en buiten de boot foto's gemaakt en video's dus kan er nog met genoegen op een leuke dag teruggekeken worden.  Klik op de eerste foto en dan kun je doorklikken.

Themadag mei 2023.

Heerlijk weer dus met de vrijwilligers tafels, stoelen en de twee sjoelbakken naar buiten gesjouwd.
(Helaas houd de gemeente het niet zo goed bij, het is eigenlijk geen gezicht het verwaarloosde pleintje).

We hebben gezorgd dat we muziek er bij hadden voor de gezelligheid,
en een tafeltje met koffie, thee, chips, nootjes etc.

Gewoonte getrouw waren de bewoners vroeg aanwezig,
zodat we vlug konden starten met de eerste partijtjes.
Ook een deel van het bestuur deed mee.
Iedereen had er lol in en aan het eind van de middag hebben de winnaars van de ploegen tegen elkaar gespeeld, ze waren tegen elkaar opgewassen.  Dat ging er serieus aan toe, na een felle strijd had de uiteindelijke winnaar slechts 1 punt meer.
Mies eindigde met 130 punten op de tweede plaats en Esther won met 131 punten.
Zij hield de fles wijn als een trofee van Max Verstappen, zeer triomfantelijk omhoog.

Geniet er maar van Esther !

Themadag april 2023, gezellig en voor herhaling vatbaar.
Klik hier voor een korte impressie

Vrijdag de 28e april hebben we van 4 tot 6 uur een "snert" dag gehad oftewel een middag gezellig met elkaar "beppen" en de inwendige mens versterken met naar wens erwtensoep met rogge brood en spek en/of bruine bonen soep met stokbrood. Al voor vieren kwamen er mensen binnenlopen en zijn we eerst een "bakkie" gaan doen. In ons piepkleine keukentje werd hard gewerkt aan de soep. Er komt best nog wel wat bij kijken als een wat grotere groep tegelijkertijd wil eten. Maar het was gezellig en voor herhaling vatbaar. De volgende themadag wordt op veler verzoek sjoelen. Dus houd de info kastjes en de brievenbus in de gaten.

Werken aan verfraaiing van de buurt

Op 20 februari zijn Loes en Piet op pad gegaan met de viooltjes en verse aarde die Esther en Mies gehaald hebben. Vele handen maken een karweitje vlug geklaard. En we varen er allemaal wel bij!
Want zeg nou eerlijk? Een buurt met wat kleur zorgt voor een goed humeur!

Natuurlijk eerst het onkruid en de oude planten er uit halen,
en de bak met verse aarde aanvullen,
daarna de plantjes er in.

en als het karwei geklaard is nog even alles aanvegen. Piet heel veel dank voor je inzet.

de oude jaar viering 2023

We gingen er letterlijk knallend het jaar uit. Een valpartij, die gelukkig goed afliep, en een deur die door de wind knallend dichtsloeg en daardoor het slot enigszins ontzette. in beide gevallen waren de hulptroepen er vlug bij.

De kerstworkshop was reuze gezellig, echt voor herhaling vatbaar.

November - Samen kijken naar Oranje, ook dat kan bij ons bewonershuisje

Wilt u naar de activiteiten ? Klik hier !
Wilt u iets melden of vragen? Klik hier !

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin